søndag den 3. februar 2013

En aften for præcis 2 år siden...




En aften for præcis 2 år siden sad jeg her i min sofa og hæklede og betragtede min mave og tog billeder af min mave og ventede på at få tilpas regelmæssige veer til, at jeg kunne tillade mig at ringe til fødegangen på Rigshospitalet og sige "nu kommer vi altså!".

Mine veer blev aldrig rigtig særligt kraftige, men jeg vidste, at jeg allerede var 4 cm åben fra et jordemoder besøg 2 dage forinden, hvor jeg også havde fået løsnet hinder. Så ved 23-tiden ringede jeg og sagde jeg var 2. gangs fødende med tiltagende veer og jeg fik at vide vi bare kunne komme derind.

Så en aften for præcis 2 år siden, i præcis samme slags små-regnende og små-blæsende kedelige vejr som i aften, tøffede vi til Rigshospitalet og ankom kl. 23.55 på fødegangen. Havde regelmæssige småveer til kl. 02.15, hvor vandet blev taget. Herefter HÅRDT ve-arbejde i en lille time. 3 presseveer og så fødsel 03.17.

Omkring kl. 6 samme morgen tøffede vi hjem igen med denne lille vidunderlige trold i armene.

Fantastisk!



Nu gør vi klar til at fejre hendes 2 års fødselsdag i morgen.

Hvor blev de 2 år af?

De er stormet af sted samtidig med, at billederne med hækletøjet og maven i sofaen føles som om de er taget for en evighed siden...

9 kommentarer:

  1. Rigtig mange gange tillykke med den lille trold!

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med lille-pigens fødselsdag luge om lidt.

    Et dejligt minde, skønt "sidste" billede og ja; hvor bliver tiden af, når der er børn i huset?! ;-)

    Tanker fra
    Carina

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med din lille stor pige :) Karla bliver 2 om en mpned, og jeg har det præcis på samme måde...

    SvarSlet
  4. ÅÅåååh så sentimental man bliver! :)

    Nu har jeg efterhånden siddet og kigget frem og tilbage på din blog og jeg kan ikke rigtig regne det ud - men hvor langt er der mellem dine skønne piger? :)

    SvarSlet
  5. Stot tillykke - håber I får en skøn dag! (:

    - Anne

    SvarSlet
  6. STORT tillykke :D
    Håber dagen bliver RIGTIG god :)

    SvarSlet
  7. Kæmpe tillykke med hende! ja tiden flyver bare afsted !

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...