torsdag den 6. december 2012

Tøjproduktion





I sidste uge var begge piger sendt nogle dage i eksil på landet hos mormor og morfar. Noget alle parter stor-nød. For mit eget vedkommende skyndte jeg mig i de dage hjem efter arbejde og kastede mig over stoffer, saks og symaskiner og fik ført flere ventende projekter ud i livet - alle tiltænkt at kunne bruges til det nyindkøbte basistøj til Ida og Eva.

Blandt andet fik jeg afprøvet det efterhånden meget omtalte Chris-mønster på et par baggy-pants fra Stof2000's Homemade serie. Det er blevet et okay, hæderligt resultat blot en smule for store til Eva lige nu. Men hellere det end for små. Det første par jeg syede (de lilla) er fulgt helt efter opskriften med kile både for og bag i skridtet. På de mintgrønne har jeg undladt kilen foran og kun syet kile bag på. Det gav et langt bedre resultat, synes jeg, da jeg ellers havde ret svært ved at få alle delene til at side helt lige og pænt. Men en hyggelig lille buks, der er dejlig her til vinter. Jeg skal helt klart have lavet nogle flere.

18 kommentarer:

  1. Hold da op, din symaskine har da virkelig været på overarbejde. Rigtig flotte ting du har fået syet.

    SvarSlet
  2. Uh kunne også godt bruge et par dage i eksil foran symaskinen - Er helt vild med nederdelene; mønsteret på den stribede nederdel, er det dit eget eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har sørme også været skønt :) Faktisk lavede jeg nederdelen efter mønstret på de baggy bukser og klippede bare af i en passende længde i stedet for at lave bukseben. Den er blevet rigtig god :)

      Slet
  3. Sikke mange lækre ting du har fået syet til pigerne. Dejligt at få fyldt lidt nyt i skabene.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak, det er virkelig lækkert, næsten alt deres tøj var også ved at blive lidt for småt :)

      Slet
  4. Altid dejligt, at kunne forny sine lækre ungers skabe med egne kreationer. Sikke smukke ting du fik lavet! ;)

    SvarSlet
  5. Nøj du har været produktiv! Skønne skønne ting du har fået syet. Må være skønt at kunne sende ungerne væk en rum tid og få batterierne ladet op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare rigtig lækkert og godt tiltrængt med lidt adskillelse en gang i mellem. Det sætter både pigerne og os voksne stor pris på, bare det ikke er for længe ad gangen ;)

      Slet
  6. Har du også selv syet den skønne trøje med luftballonerne? I så fald, hvpr har du købt stoffet henne? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er en body fra Minymo, den kan også fås som natdragt. Det er et rigtig fint tryk med luftballonerne synes jeg også :)

      Slet
    2. Ja den er super super fin... Er det længe siden du har købt den? Jeg kan ikke lige umiddelbart se den på nettet.. :)

      Slet
    3. Vi har den i hvert fald på mit arbejde - i Barnlil' butikken på Smallegade på Frb.

      Slet
  7. Lækkert tøj, du har været flittig ;O)

    SvarSlet
  8. Det er rigtig fine ting du har fået produceret. Jeg har også lavet bukser efter Chris-mønstret og justerede ved at tage en hel del af i bredden, for at min datter ikke kom til at sejle i dem.
    Hvor har du mon købt stoffet til bukserne på det nederste billede - det kan jeg rigtig godt lide?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er det ikke lækkert det stof? Jeg blev også øjeblikkeligt solgt da jeg så det :) Det er fra Garni-ture på Smallegade og jeg var egentlig derinde for at købe garn, men måtte bare have det med hjem også ;)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...