fredag den 6. juli 2012

Halvsol med balloneffekt



Den grønne helsol-nederdel med balloeffekt fra mit forrige indlæg er det stadig ikke lykkedes mig at få affotograferet i brug. Til gengæld fik jeg her til morgen proppet lillesøster i den halvsol-nederdel jeg har lavet med tilsvarende balloneffekt. Den er syet på bestilling til min venindes datter og da Eva og hende er næsten lige gamle er det ret praktisk med sådan en husmodel, hvis man skal have afprøvet noget af tøjet undervejs. Dog er Eva også begyndt at udvise sin egen jernvilje og har meget klare meninger om hvad hun gider at have på - eller især hvad hun ikke gider at have på. Eller bare generelt, hvad hun ikke gider. Evas standard svar på det meste for tiden er et klart og en smule fourettet "NEJ!". Det kan man godt blive træt af at høre på en hel dag...




 Men tilbage til nederdelen. Den er som sagt syet efter mønster til en almindelig halvsol nederdel i str. 86. Forneden er den så lagt op med 2 runder smock. Den fungerede rigtig fint på, faktisk bedre en jeg havde forventet på en kravle-model. For i stedet for en almindelig nederdel, holder denne her sig tæt til benene og over knæene, når hun turbo-kravler hen over gulvet (ja, Eva vil stadig ikke gå. Hun kan godt, men det er vist bare ikke rigtig gået op for hende selv endnu. Og så ikke mere om den sag, for det er da ærlig talt ved at være lidt småpinligt...). Så jeg er rigtig godt tilfreds med mine eksperimenter og vil da nok også lave sådan en nederdel til Eva også.

De knap så lækre knop-ar på Evas ellers så lækre ben er desværre ikke fra skoldkopper. Vi troede ellers lige de havde fundet til Frederiksberg, men nej. Der er såmænd en anden lækker virus på omgang i vuggestuen, som vi så lige nåede at hive med hjem på ferie. Heldigvis hverken klør eller irriterer de og efter et døgn med feber, var hun helt frisk igen. Men når nu man skal have sygdom i ferien kunne det da i det mindste godt have været skoldkopperne.

3 kommentarer:

  1. Åh det lille pus da, håber hun snart er ovre det, så længe det ikke gær ondt :-) hvor er den bare sød! Jeg må i træning til min veninde får hendes lille prinsesse. Ha en skøn weekend!

    SvarSlet
  2. Jeg kunne heller ikke stå for det stof. Lille pus med den virus. Knus Heidi

    SvarSlet
  3. uhhh et sneak peak, det kan jeg godt lide:) Den er SÅ fin, glæder mig til den lander på Bryggen:)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...