fredag den 16. marts 2012

Tylskørter



I dag er der blevet produceret tylskørter på min symaskine. Om lidt går jeg over og afleverer dem i vuggestuen, når jeg henter mine børn. Jeg er nu sådan en mor, der syr tylskørter til vuggestuens udklædningskasse. På den ene side føler jeg mig meget overskudsagtig over at have fået gjort det. På den anden side føler jeg, at jeg ikke burde have så meget tid til sådanne sysler. Jeg burde i stedet have et "rigtigt" arbejde at komme ræsende hjem fra lidt over fire på min cykel, for at hente mine børn. Det gad jeg virkelig godt. I stedet giver jeg mig selv en masse kreativt overarbejde og slentrer roligt over og henter mine børn på et eller andet, for mig, passende tidspunkt i løbet af eftermiddagen. Og jeg forsøger, og lykkedes for det meste også i, at nyde det og den frihed jeg har i det. Det andet skal nok komme og jeg skal nok også blive træt af det - jeg gad det bare godt ret snart.

8 kommentarer:

  1. Hvor er de dog fine! Og jeg er sikker på at de vil elske dem i vuggestuen.
    Du må bare prøve at nyde din tid hjemme :)

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Super fine, er sikker på at alle pigerne kommer til at slås om dem ;-)
    Og os på arbejde ville ønske, at vi havde mere fritid til at kunne komme ud i den skønne sol i stedet for at være på arbejde... Well, græsset er altid grønnere...

    SvarSlet
  3. Det er ikke særlig rart at være uden job - den der venteposition, det er ikke lige mig, så jeg forstår godt, at du ønsker, der snart dukker noget op. Indtil da nyd friheden til at kunne række en hjæpende hånd, hente dine piger tidligt og bruge dine kreative evner, selv om det kan være svært ind imellem.

    SvarSlet
  4. Er sikker på de har skabt stor glæde i vuggestuen:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de bare fine - og hvor er vuggestuen heldige at have en forældre, der har overskud til at lave klæd ud tøj til børnene ;o)
    Man har ikke nødvendigvis overskud bare fordi man går hjemme - det er bare ikke det fedeste.

    Jeg er sikker på, at jobbet nok skal komme til dig, når du mindst venter det ;o)

    SvarSlet
  6. Jeg må indrømme, at jeg nyder, at jeg er havnet i en tvungen pause selvom det har betydet en hel masse stress vedrørende økonomi og fremtid. Måske er det fordi, jeg har pause fra et studie, jeg er træt af og ikke drømmejobbet. Under alle omstændigheder, så ville jeg slet ikke kunne finde tid, trods ledighed, til at lave tylskørter til vuggestuen, så jeg er imponeret over dit overskud! Hvis du keder dig, må du da gerne lave et ekstra og sende det til mig ;)
    Kh Line

    SvarSlet
  7. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Jeg suger al positiviteten til mig og jeg nyder skam også min hverdag for det meste. Det økonomiske pres bliver dog bare heller ikke en mindre faktor, hvilket også er meget medvirkende til, at jeg godt snart ser en ende på min ledighed. Jeg krydser fingre for der snart sker noget.

    SvarSlet
  8. Åh, den tid kan jeg godt huske. Frihed nyder man mest, når der er en slutdato. Efter jeg har fundet arbejde, nyder jeg mine weekender meget mere. Godt at du holder fast i at nyde det. Jeg krydser fingre for dig hvad job angår.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...