lørdag den 11. september 2010

DIY - undersider på din blog

Flere har spurgt mig, hvordan jeg har lavet undersiderne til min blog, som jeg har liggende lige under min header. Jeg har derfor lavet denne lille DIY til, hvordan det gøres. Som med så meget andet er det ganske simpelt, når man først finder ud af, hvilke knapper man skal trykke på.


1. Når du er logget ind på din blog, går du ind under menupunktet "Nyt indlæg" oppe i højre hjørne.


2. Herinde vælger du "Rediger sider".


3. Her har du så mulighed for at oprette nye sider og redigere i eksisterende, når først du har fået dem oprettet.


4. For at vælge, hvordan man skal kunne finde dine undersider (i sidebaren, under headeren osv.), går du først ind under menupunktet "Design" som bl.a. findes oppe i højre hjørne fra bloggens forside.


5. Så vælger du "Tilføj en gadget".


6. Af gadgets vælger du "Sider", som er den øverste på listen af valgmuligheder.


7. Her har du så mulighed for at lave dine indstillinger som du ønsker dem og kalde siderne hvad du ønsker.

Håber det kan hjælpe og undskyld billedkvaliteten - det var ret svært at tage nogle ordentlige billeder af skærmen.

Du kan selvfølgelig altid finde denne, samt alle mine andre tutorials, under min underside "DIY".

19 kommentarer:

  1. Fedt, tak...det må der leges med på et tidspunkt:-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak. Det var smart!

    SvarSlet
  3. Tak fordi du deler din viden, det havde jeg aldrig selv fundet ud af. Gerne mere af den slags ;O)
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  4. Da fik du lige knække koden... Ogs om du siger er det jo nemt nok, når man bare ved det... Tak for det...

    SvarSlet
  5. Fantastisk :) Det skal vidst prøves af - ved lejlighed - Du har virkelig inspireret mig med alle dine DIY - så har ret mange projekter...hø hø :) Tusind tak for både inspiration og DIY

    Kh Dorte

    SvarSlet
  6. Tak for den DIY - det må prøves..
    Et tip til dig, er at du kan bruge Print Screen til skærmbilleder, i stedet for at tage et billede af skærmen.. Med print Screen får du en kopi at det aktuelle skærmbillede, og kan derefter sætte billedet ind i fx. Paint og genne efterfølgende. Print Screen hedder nogen gange prt sc, og sidder øverst til højre et sted.. :)

    SvarSlet
  7. Jamen velbekomme allesammen :)

    Selv tak Meilhede. Jeg overvejede godt det med skærmbilleder, men på Mac er det nogle andre genvejstaster og dem kunne jeg ikke lige huske, så var det andet hurtigere lige at gøre :-)

    SvarSlet
  8. Hej
    Tak for de mange tips og ideer.
    Det går meget godt med at få lavet er faneblad, men bladets navn kommer med på min tekst når jeg udgiver det. Håber at du forstår hvad jeg mener, og måske kan hjælpe mig.

    SvarSlet
  9. Lene; Tror jeg forstår, hvad du mener. Jeg kan ikke se at man kan undgå dette. Jeg har valgt navne på mine undersider der også er dækkende som overskrifter for den tekst jeg har skrevet derinde. På min DIY-side har jeg så lavet tekst fed, større og med en anden farve, der hvor jeg havde brug for at lave nye overskrifter.

    SvarSlet
  10. OK, og hvis jeg ser på din side DIY, ser det ud som om at alle dine billeder er et langt indlæg. På den måde får du jo kun overskriften en gang, og så vil det se pænt ud. Det vil jeg lige arbejde lidt mere på. Tak for hjælpen

    SvarSlet
  11. Lene; Ja det er et langt indlæg. Tror ikke man kan lave flere indlæg på en underside (jeg har i hvert fald ikke kunne se at man kan det), det er kun på bloggens hovedside, at man kan det.

    SvarSlet
  12. Hej Mie.
    Jeg har været godt igang med at laver undersider. Fedt. Men jeg kan se at du laver et billede som linker, hvor jeg kun kan finde ud af vedhæfte linket under mit billede. Er der en fidus til det så jeg undgår at vise linket..

    SvarSlet
  13. Hej Lise

    Der er ikke lige nogen genvej til at lave billederne til links. Det er noget jeg retter til i html-koderne. Ved ikke lige hvor skarp du er i det? Men der er et sted, hvor koden starter med: a href=
    Herefter står der en anden kode mellem to "-" du skal sætte dit link ind her i stedet så koden eksempelvis kommer til at se således ud: a href="http://pralerier.blogspot.com/2010/09/diy-handquiltet-legetppe.html"

    Så skulle dit billede gerne linke til der hvor du har ønsket.

    SvarSlet
  14. Fantastisk, så fandt jeg også ud af det - tak :o)

    SvarSlet
  15. Hejsa,

    Jeg tænkte på, hvordan er det så du har gjort med DIY side? Den består af billeder, som så fører hen til en underside det forstår jeg godt, men hvor er undersiden udgivet henne? Hvis du forstår.

    Hvis du ser på fx min blog, ja så kommer den ene DIY efterfulgt af den anden. Det er mere overskueligt den måde din ser ud på.

    Håber du kan hjælpe ;o)

    SvarSlet
  16. Har du udgivet dem på den første side man ser når man kommer ind på din blog?

    Som et nyt indlæg på start siden?

    SvarSlet
  17. Hej Ria
    De sider som billederne fører hen til er til det blogindlæg jeg har lavet med den pågældende DIY. Så ja, de er først udgivet på min blog "hovedside".

    SvarSlet
  18. Tak for dit indlæg - jeg har bikset og bakset lidt med at lave nye indlæg på undersiden, men som du selv skriver, så kan det kun gøres på ens "forside" og altså ikke på en underside. Desværre, så der bliver et langt indlæg ...

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...