onsdag den 7. juli 2010

Det vores bryllupsdag i dag la fili la la la

I eftermiddag kl . 16 er det 3 år siden, at manden og jeg mødtes i Glostrup Kirke og sagde ja til hinanden. Det skal i dag fejres med en middag bare for os to, mens farmor kommer og passer bøllebarnet.

Det er også omkring denne dag, at jeg gerne finder bryllupsalbummet frem og mindes den glade dag. I år har jeg bloggen og vil gerne dele nogle af minderne med jer. Så her kommer en lille billedekavalkade fra mit og mandens bryllup 07.07.07.


På ganske traditionel vis blev jeg ført op af kirkegulvet af min far under beskuelse af familie og venner.

Min kjole havde jeg fået syet hos den søde og dygtige Jesper Høvring og var alle tusindkronesedlerne værd. Blomsterne stod min mor for.


Efter vores ja'er kunne vi forlade kirken sammen som mand og kone - skønt!


Det der med at kaste med ris - altså nogle bliver vist lidt for grebet af den gode stemning og har det med at tyre ris efter det stakkels brudepar, hvilket jeg på vegne af alle kommende brudepar godt vil frabede.


Så snart alle havde fået sagt tillykke, kastet med ris og fået sig et glas champagne ude foran kirken, begyndte det at styrte ned - og det fortsatte det med det meste af resten af dagen. Vi var dog forberedte, da det også havde regnet non stop i alle dagene op til brylluppet.


Efter kirken blev vi kørt hjem til festen i mine forældres bryllupspyntede Micra.


Regnvejr eller ej, festen blev holdt i et stort telt i mine svigerforældres have, der heldigvis holdt tæt. Konceptet var traditionelt og uformelt bryllup med helstegt pattegris og fadølsanlæg, hvilket var et hit.


Min brudebuket havde min mor som sagt lavet og alle øvrige blomster til brylluppet. Den var ret enkel og bestod af store cremefarvede roser, en smule grønt fra haven og så myrter, da det vist er en gammel tradition at skulle bære dem ved sit bryllup.


Bryllupskagen havde min moster lavet (fordi det ville hun gerne prøve!) og hun slap meget heldigt fra resultatet. Desuden smagte den vidunderligt. Vi har stadig toppen liggende i mine forældres fryser for den skulle vi gemme til vores førstefødtes barnedåb, men vi glemte den til Idas barnedåb. Vi må se om ikke der kommer en barnedåb til den kan bruges til.


På ganske traditionel vis fik vi snavet en del under middagen, vi talte og blev talt til og fik sange og sjov.


Lidt før midnat nåede vi brudevalsen med alt, hvad dertil hører.


Og så fik vores 83 gæster også sat deres danseben på og vi festede og drak til den lyse morgen akkompagneret af et fantastisk liveband "Soulmates" (her er det dejligt at have en masse røvballemusiker-venner hjemme fra provinsen - ja i det hele taget er det dejligt at have venner hjemme fra provinsen).


Jeg tror klokken var blevet lidt over 4 om morgenen da dette billede blev taget, af et træt og glad brudepar, der venter på en taxa til at køre dem til Herløv Kro.


Inden vi faldt omkuld i brudesuiten måtte jeg lige fuldende den traditionsrige dag med dette billede af vores nygifte hænder.

Jeg er den første af mine veninder, der er blevet gift og de har ærlig talt været lidt sløve til at følge trop ind i det ægteskabelige liv. Men om 10 dage står den på stort bryllup og party i provinsen, hvor en af mine bedste veninder og hendes kæreste skal giftes. De (og vi) har kendt hinanden i over 10 år og jeg glæder mig helt vildt meget til at se dem "close the deal" og fejre dem på behørig vis. Dog frygter jeg lidt for mig selv og tudesituationen, da jeg allerede nu kan få en klump i halsen og tåre i øjenkrogen bare af at skrive om det. Jeg håber, jeg kan holde det yndigt, så det ikke ender med halvkvalte hulk og snot ud af næsen nede fra min kirkebænk.

15 kommentarer:

  1. Wauw...! Sikke flotte og fortællende billeder... Det ser bare ud til at ha'været en skøn dag..:)
    Du er da gudinde-smuk!! Så lækker en kjole..
    Vi sidder lige midt i det - på den anden side - og jeg har lige taget beslutning om kjole m.m. - det er altså dejligt;)
    Håber på en ligeså flot og festlig dag som jeres..;)
    Nyd bryllupsdagen..
    KH Anne

    SvarSlet
  2. Tillykke med bryllupsdagen - sikke nogle dejlige billeder, der vidner om en dejlig dag ;) Og jeg er enig med Anne, du er smuk og kjolen ligeså... Rigtig god dag til jer.

    SvarSlet
  3. Tillykke med jeres bryllupsdag. Hvor ser det hele både smukt og super festligt ud og sikke en fantastisk kjole.

    Kh Shina

    SvarSlet
  4. Tillykke tillykke tillykke. Det ligner en rigtig dejlig dag. Og hvor er det fedt med et bryllup hvor man kan få sig en fadøl! Rigtig fin kjole du havde på med utraditionelle plisseringer. Rigtig fint!

    SvarSlet
  5. Tillykke! Og sikke nogle dejlige billeder. Jeg glæder mig til den dag, det bliver min tur ...

    SvarSlet
  6. Åhhh suk... så smukt!! Stort tillykke med bryllupsdagen!!

    SvarSlet
  7. Sikke nogen fantastiske billeder! Sikke en smuk kjole! Hvor var du flot! (:

    SvarSlet
  8. I ser så søde ud. jeg vil også ha' en Jesper Høvring kjole!!!

    SvarSlet
  9. Stort tillykke med bryllupsdagen!
    Fantastiske billeder du viser frem - det er tydeligt at se I havde en vidunderlig dag :-)
    Kjolen er virkelig yndig, og du bærer den flot!
    Kh Louise

    SvarSlet
  10. hej Mie
    Tillykke med dagen til din mand og dig. Uha, sikke smukke billeder. Om to dage kan min mand og jeg også fejre vores bryllupsdag, det er nu 5 år siden vi lod os gifte.
    Ha en dejlig dag.
    KH Mia

    SvarSlet
  11. Sikke nogle dejlige billeder. Og sikke en flot brud, Høvring kjolen (han er jo kjoleguden) imponerer, men også det afslappede hår.
    Tillykke med 3 års bryllupsdagen!

    SvarSlet
  12. Stort tillykke med dagen! hvor var du bare flot, sikke en fin kjole.
    Tak for kigget:-)

    SvarSlet
  13. Tillykke med dagen. Jeg synes det er nogle rigtig dejlige glade billeder du her viser. Det blir man glad i låget af at se. Det må have været en utrolig dejlig bryllup. Og du er bare smuk kjolen. Og din buket er en rigtig sød buket. Meget enkelt...

    Det er rart at have en god tradition omkring bryllupsdagen.

    Tak for kigget af de fine billeder. Det var næsten som at være der selv. :)

    SvarSlet
  14. Tillykke med bryllupsdagen og tak for kigget. Sikke en smuk brud du var :)

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  15. Sikke nogle skønne billeder fra en uforglemmelig dag! Det er og bliver bar en af de største dage i ens liv! <3

    Tak fordi du delte med os!
    Smil fra Mia

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...